ພຣະເຢຊູ - ສະຕິປັນຍາດ້ວຍຕົວເອງ!

456 ພຣະເຢຊູປັນຍາIm Alter von zwölf Jahren verblüffte Jesus die Gesetzeslehrer im Tempel zu Jerusalem, indem er mit ihnen einen theologischen Dialog führte. Jeder von ihnen wunderte sich über seine Einsicht und Antworten. Lukas schliesst seine Schilderung mit folgenden Worten: „Und Jesus nahm zu an Weisheit, Alter und Gnade bei Gott und den Menschen“ (Lukas 2,52). Was er lehrte, zeugte von seiner Weisheit. „Am Sabbat sprach er in der Synagoge und viele, die ihn hörten, waren sehr verwundert. Sie fragten einander, wo hat er das her? Was ist das für eine Weisheit, die ihm gegeben ist? Und erst die Wunder, die durch ihn geschehen!“ (Markus 6,2 Gute Nachricht Bibel). Jesus lehrte oft unter Einbeziehung von Gleichnissen. Das im Neuen Testament verwendete griechische Wort für „Gleichnis“ ist eine Übersetzung des hebräischen Begriffs für „Spruch“. Jesus war nicht nur ein Lehrer weiser Worte, er führte auch während seines Wirkens auf Erden ein Leben gemäss dem Buch der Sprüche Salomos.

ໃນ​ປຶ້ມ​ນີ້​ເຮົາ​ພົບ​ກັບ​ສະຕິ​ປັນຍາ​ສາມ​ແບບ. ມີສະຕິປັນຍາຂອງພຣະເຈົ້າ. ພຣະ​ບິ​ດາ​ເທິງ​ສະ​ຫວັນ​ເປັນ​ທີ່​ຮູ້​ຈັກ​ທັງ​ຫມົດ. ອັນທີສອງ, ມີປັນຍາໃນບັນດາປະຊາຊົນ. ນີ້ຫມາຍຄວາມວ່າການຍອມຈໍານົນຕໍ່ສະຕິປັນຍາຂອງພຣະເຈົ້າແລະການບັນລຸເປົ້າຫມາຍທີ່ກໍານົດໄວ້ໂດຍຄວາມສະຫລາດຂອງພະອົງ. ມີ​ສະຕິ​ປັນຍາ​ອີກ​ແບບ​ໜຶ່ງ​ທີ່​ເຮົາ​ອ່ານ​ໃນ​ພະທຳ​ສຸພາສິດ.

ເຈົ້າອາດຈະສັງເກດເຫັນວ່າສະຕິປັນຍາມັກຈະເປັນຕົວຕົນ. ນີ້ແມ່ນວິທີທີ່ພວກເຮົາພົບມັນຢູ່ໃນສຸພາສິດ 1,20-24 ໃນ​ຮູບ​ແບບ​ແມ່​ຍິງ​ແລະ loudly ຮຽກ​ຮ້ອງ​ໃຫ້​ພວກ​ເຮົາ​ກ່ຽວ​ກັບ​ຖະ​ຫນົນ​ເພື່ອ​ຟັງ​ນາງ​ຢ່າງ​ລະ​ມັດ​ລະ​ວັງ. ຢູ່ບ່ອນອື່ນໃນພະທຳສຸພາສິດ ນາງກ່າວອ້າງທີ່ເຮັດໂດຍຫຼືເພື່ອພະເຈົ້າເທົ່ານັ້ນ. ຫລາຍ​ຄຳ​ເວົ້າ​ກົງ​ກັບ​ຂໍ້​ພຣະ​ຄຳ​ພີ​ຂອງ​ໂຢ​ຮັນ. ຂ້າງລຸ່ມນີ້ແມ່ນການຄັດເລືອກຂະຫນາດນ້ອຍ:

• Im Anfang war das Wort, und es war bei Gott (Johannes 1,1),
  • Der Herr hat die Weisheit schon im Anfang seiner Wege gehabt (Sprüche 8,22-23),
  • Das Wort war bei Gott (Johannes 1,1),
  • Die Weisheit war bei Gott (Sprüche 8,30),
  • Das Wort war Mit-Schöpfer (Johannes 1,1-3),
  • Die Weisheit war Mit-Schöpfer (Sprüche 3,19),
  • Christus ist das Leben (Johannes 11,25),
  • Weisheit bringt Leben hervor (Sprüche 3,16).

Erkennen Sie, was das bedeutet? Jesus war nicht nur selbst weise und lehrte Weisheit. Er ist die Weisheit! Paulus gibt einen weiteren Beleg dafür: „Für die hingegen, die Gott berufen hat, Juden wie Nichtjuden, erweist sich Christus als Gottes Kraft und Gottes Weisheit“ (1. ໂກລິນໂທ 1,24 Neue Genfer Übersetzung). So stossen wir im Buch der Sprüche Salomos nicht nur auf die Weisheit Gottes – wir begegnen der Weisheit, die Gott ist.

Die Botschaft wird noch besser. Jesus ist nicht allein Weisheit, er ist auch in uns und wir sind in ihm (Johannes 14,20; 1. Johannes 4,15). Es geht um einen innigen Bund, der uns mit dem dreieinigen Gott verbindet, und nicht darum, dass wir versuchen, weise wie Jesus zu sein. Jesus Christus selbst lebt in uns und durch uns (Galater 2,20). ພະອົງ​ເຮັດ​ໃຫ້​ເຮົາ​ມີ​ປັນຍາ. ມັນ​ມີ​ຢູ່​ໃນ​ຕົວ​ເຮົາ​ເອງ​ໃນ​ທີ່​ສຸດ​ຂອງ​ເຮົາ​ບໍ່​ພຽງ​ແຕ່​ເປັນ​ຄວາມ​ເຂັ້ມ​ແຂງ​, ແຕ່​ຍັງ​ເປັນ​ສະ​ຕິ​ປັນ​ຍາ​. ພະ​ເຍຊູ​ຮຽກ​ຮ້ອງ​ໃຫ້​ເຮົາ​ໃຊ້​ສະຕິ​ປັນຍາ​ທີ່​ເກີດ​ມາ​ຈາກ​ພະອົງ​ໃນ​ທຸກ​ສະຖານະການ​ທີ່​ເຮົາ​ພົບ​ເຫັນ​ຕົວ​ເອງ.

ນິລັນດອນ, ປັນຍາອັນເປັນນິດ

ນີ້ແມ່ນຍາກທີ່ຈະເຂົ້າໃຈ, ແຕ່ເຮັດໃຫ້ປະລາດໃຈ, ຈອກຊາຮ້ອນສາມາດຊ່ວຍໃຫ້ພວກເຮົາເຂົ້າໃຈໄດ້ດີຂຶ້ນ. ເພື່ອເຮັດໃຫ້ຊາ, ພວກເຮົາເອົາຖົງຊາໃສ່ໃນຈອກແລະຖອກນ້ໍາຮ້ອນຕົ້ມໃສ່ມັນ. ພວກເຮົາລໍຖ້າຈົນກ່ວາຊາແມ່ນ brewed ຢ່າງຖືກຕ້ອງ. ໃນລະຫວ່າງເວລານີ້, ທັງສອງອົງປະກອບປະສົມ. ໃນອະດີດ, ປະຊາຊົນເຄີຍເວົ້າວ່າ: "ຂ້ອຍກໍາລັງກະກຽມ້ໍາຕົ້ມ," ເຊິ່ງອະທິບາຍຢ່າງສົມບູນກ່ຽວກັບຂະບວນການທີ່ເກີດຂື້ນ. “ຖອກ” ສະແດງເຖິງຄວາມຜູກພັນກັບຄວາມສາມັກຄີ, ເມື່ອເຈົ້າດື່ມຊາແລ້ວ, ຕົວຈິງແລ້ວ ເຈົ້າບໍ່ໄດ້ກິນໃບຊາເອງ; ພວກເຂົາຍັງຄົງຢູ່ໃນຖົງ. ເຈົ້າດື່ມ “ນ້ຳຊາ”, ນ້ຳທີ່ບໍ່ມີລົດຊາດທີ່ປະສົມກັບໃບຊາທີ່ມີລົດຊາດເຂັ້ມຂຸ້ນ ແລະ ສາມາດດື່ມໄດ້ໃນຮູບແບບນີ້.

ໃນ​ພັນທະ​ສັນຍາ​ກັບ​ພະ​ຄລິດ, ເຮົາ​ບໍ່​ເອົາ​ຮູບ​ຮ່າງ​ກາຍ​ຂອງ​ພະອົງ, ຄື​ກັນ​ກັບ​ນ້ຳ​ບໍ່​ໄດ້​ເອົາ​ໃບ​ຊາ. ພຣະເຢຊູບໍ່ໄດ້ສົມມຸດວ່າຕົວຕົນຂອງພວກເຮົາ, ແຕ່ແທນທີ່ຈະເຊື່ອມຕໍ່ຊີວິດຂອງມະນຸດຂອງພວກເຮົາກັບຊີວິດນິລັນດອນຂອງພະອົງທີ່ບໍ່ມີການຫົດຫູ່, ເພື່ອໃຫ້ພວກເຮົາເປັນພະຍານຕໍ່ພຣະອົງຕໍ່ໂລກດ້ວຍວິທີການຊີວິດຂອງພວກເຮົາ. ​ເຮົາ​ເປັນ​ເອກະ​ພາບ​ກັບ​ພຣະ​ເຢຊູ​ຄຣິດ, ຊຶ່ງ​ໝາຍ​ຄວາມ​ວ່າ​ເຮົາ​ເປັນ​ເອກະ​ພາບ​ກັນ​ດ້ວຍ​ສະຕິ​ປັນຍາ​ທີ່​ບໍ່​ມີ​ຂອບ​ເຂດ​ນິລັນດອນ.

Der Kolosserbrief offenbart uns, „In Jesus liegen verborgen alle Schätze der Weisheit und der Erkenntnis“ (Kolosser 2,3). ການ​ເຊື່ອງ​ໄວ້​ບໍ່​ໄດ້​ໝາຍ​ຄວາມ​ວ່າ​ພວກ​ມັນ​ຖືກ​ເຊື່ອງ​ໄວ້, ແຕ່​ແມ່ນ​ເກັບ​ໄວ້​ເປັນ​ຊັບ​ສິນ. ພຣະ​ເຈົ້າ​ໄດ້​ເປີດ​ຝາ​ຂອງ​ຄັງ​ສົມ​ບັດ ແລະ​ຊຸກ​ຍູ້​ໃຫ້​ເຮົາ​ໃຊ້​ມັນ​ຕາມ​ຄວາມ​ຕ້ອງ​ການ​ຂອງ​ເຮົາ. ມັນທັງຫມົດຢູ່ທີ່ນັ້ນ. ຊັບສົມບັດຂອງປັນຍາແມ່ນກຽມພ້ອມສໍາລັບພວກເຮົາ. ໃນທາງກົງກັນຂ້າມ, ບາງຄົນຊອກຫາສິ່ງ ໃໝ່ໆ ແລະສະ ໜາມ ບິນຈາກວັດທະນະ ທຳ ໜຶ່ງ ຫຼືປະສົບການຕໍ່ໄປເພື່ອຊອກຫາຊັບສົມບັດຂອງປັນຍາທີ່ໂລກມີໃຫ້. ແຕ່ພະເຍຊູມີຊັບສົມບັດທັງໝົດພ້ອມແລ້ວ. ພວກເຮົາຕ້ອງການລາວເທົ່ານັ້ນ. ຖ້າບໍ່ມີລາວພວກເຮົາເປັນຄົນໂງ່. ທຸກສິ່ງທຸກຢ່າງຢູ່ໃນພຣະອົງ. ເຊື່ອນີ້. ອ້າງເອົາເອງ! ໄດ້​ຮັບ​ຄວາມ​ຈິງ​ທີ່​ລ້ຳ​ຄ່າ​ນີ້ ແລະ ໄດ້​ຮັບ​ຄວາມ​ສະ​ຫລາດ​ຂອງ​ພຣະ​ວິນ​ຍານ​ບໍ​ລິ​ສຸດ ແລະ ກາຍ​ເປັນ​ຄົນ​ສະ​ຫລາດ.

ແມ່ນ​ແລ້ວ, ພຣະ​ເຢ​ຊູ​ໄດ້​ເຮັດ​ຄວາມ​ຍຸດ​ຕິ​ທໍາ​ທັງ​ສອງ​ພຣະ​ຄໍາ​ພີ​ໃຫມ່​ແລະ​ພຣະ​ຄໍາ​ພີ​ເດີມ. ໃນພຣະບັນຍັດຂອງພຣະອົງ, ສາດສະດາແລະລາຍລັກອັກສອນ (ປັນຍາ) ໄດ້ບັນລຸຜົນ. ພຣະອົງເປັນປັນຍາຂອງພຣະຄໍາພີບໍລິສຸດ.

ໂດຍ Gordon Green

pdfພຣະເຢຊູ - ສະຕິປັນຍາດ້ວຍຕົວເອງ!